74 851-56-53

Najnowsze Zdjęcia

Prowadzący

Tomasz Dajewski

Mim, reżyser ruchu scenicznego, wykładowca w Policealnym Studium Aktorskim MMIDROM we Wrocławiu, warsztaty z zakresu ruchu scenicznego

Juliusz Chrząstowski

Twórca projektów edukacyjnych, aktor Teatru Starego w Krakowie, warsztaty z zakresu aktorstwa

Wykłady

Lekcja „WYSPIAŃSKI. PROJEKT PERFORMATYWNY”

 

Świdnicki Ośrodek Kultury serdecznie zaprasza na lekcję „WYSPIAŃSKI. PROJEKT PERFORMATYWNY” wygłoszoną przez prof. M. Kocura. Ze względu na stan epidemiczny przekładaliśmy ją dwukrotnie, ale specjalnie dla Alchemii teatralnej prof. Mirosław Kocur przygotował wersję on-line.

Wyspiański, „czwarty wieszcz”, wielki wizjoner teatru, stworzył niezwykłe bogaty i różnorodny korpus dramatów. Czy jego sztuki, pisane dziwacznie dziś brzmiącym językiem, zachowały wartość w XXI wieku? Warto je wystawiać? Czy teatralne wizje Wyspiańskiego zachowały profetyczną moc? Od kilku lat prof. Mirosław Kocur bada performatywną moc sztuk Wyspiańskiego razem ze studentami Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego.

 

Wykład będzie udostępniony od 12 czerwca (godz.12.00) na stronach www.alchemiateatralna.pl, www.sok.com.pl, portalu Facebook oraz na  kanale YouTube Świdnickiego Ośrodka Kultury

 

 

Projekt Alchemia teatralna dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.

 

„AKTORZY I WIDZOWIE W ANTYCZNYM RZYMIE” LEKCJA PROF. M. KOCURA

Teatr antyczny kojarzy się z Grecją, a starożytny Rzym z igrzyskami. Tymczasem Rzymianie chodzili do teatru o wiele częściej niż Ateńczycy. Całe Wieczne Miasto było wręcz „we władzy teatru”. Hanna Bałtyn w swojej recenzji książki, którą Mirosław Kocur poświęcił temu zjawisku, pisała:

Najważniejsza wydaje się – definiująca zawartość książki – teza o różnicy między teatrem greckim i rzymskim: „Teatr grecki zasłynął dzięki wielkim poetom komponującym dramaty, teatrem rzymskim władał aktor (…) W Teatrze Dionizosa na scenę wkraczali najlepsi obywatele miasta, w teatrach rzymskich – niewolnicy, wyzwoleńcy i obcokrajowcy. Różnicy tej świadomi byli oczywiście także Rzymianie”. Aktor to najpopularniejszy roztańczony mim i zamaskowany pantomim. Za sprawa, ich fizycznego kunsztu dramat zszedł na dalszy plan. Weźmy tragedię i jednego z. najbardziej znanych jej twórców: Senekę. Mirosław Kocur nie analizuje filologicznie dramatów, lecz pisze o przemianie, jakiej dokonał filozof: „Afirmatywna dotąd tragedia przemieniła się w pole walki przeciwieństw. Stoicki mędrzec stawał naprzeciw przestępcy opętanego ślepą namiętnością (fumr). (…) Seneka nie pisał jednak wyłącznie sztuk filozoficznych, wszak był nauczycielem Nerona, jego tragedie dawały świadectwo epoce. (…) Wkrótce sam cesarz miał stać się furiosus – opętany szaleństwem. Życie naśladowało sztukę. Neron wystąpił na scenie w roli matkobójcy Orestesa, zanim zdołał zamontować własną matkę”. Oto przykład przenikania się planów, potraktowania całego miasta-państwa jako terenu gry. gdzie nie tylko ludzie, ale nawet domy „grały”, albowiem „rzymska willa z otwartymi drzwiami przypominała teatralną maskę z dużym otworem zamiast ust”.
(H. Bałtyn, Rzym jako teatr, „Nowe książki” 2005, nr 11)

Profesor Mirosław Kocur to reżyser teatralny, historyk i teoretyk teatru. Wykłada na Uniwersytecie Wrocławskim i w Akademii Sztuk Teatralnych (filia we Wrocławiu), jest dyrektorem Instytutu Kulturoznawstwa UWr.  Projektował i budował mosty na Pogórzu Karpackim, uczestniczył w przedsięwzięciach Teatru Laboratorium Jerzego Grotowskiego, był kierownikiem artystycznym teatru Drugie Studio Wrocławskie (1987-1990) i dyrektorem międzynarodowego festiwalu sztuki „Broken Walls” w Kalifornii (1991). W roku 2005 otrzymał stypendium naukowe od fundacji Fulbrighta. Reżyserował i wykładał w Polsce, Szwajcarii, Włoszech, Wielkiej Brytanii, Grecji i Stanach Zjednoczonych. Opublikował „Teatr antycznej Grecji” (2001, Nagroda indywidualna MENiS i „Dolnośląski Brylant Roku”), „We władzy teatru. Aktorzy i widzowie w antycznym Rzymie” (2005, Nagroda im. Wojciecha Bogusławskiego), „Drugie narodziny teatru. Performanse mnichów anglosaskich” (2010), „Teatr bez teatru. Performanse w Anglii Wschodniej u schyłku średniowiecza” (2012) oraz „Źródła teatru” (2013).

 

14 marca, godz.12.00, Miejska Biblioteka Publiczna w Świdnicy, ul.Franciszkańśka 18, wstęp wolny

lekcja NARODZINY TEATRU PUBLICZNEGO W POLSCE

Obchody 250-lecia teatru publicznego w Polsce zaowocowały powstaniem serii przełomowych studiów, gruntownie zmieniających i pogłębiających naszą wiedzę na temat najnowszych dziejów teatru polskiego. Profesor Mirosław Kocur opowie o najważniejszych odkryciach uczonych oraz o specyficznych początkach teatru w Polsce oraz zaprezentuje też nowatorski projekt, w którym bierze udział: polscy, brytyjscy i amerykańscy uczeni kończą właśnie prace nad nową historią teatru polskiego dla Cambridge University Press (monografia ukaże się po angielsku w 2020, a rok później po polsku).

Mirosław Kocur – antropolog teatru i reżyser, profesor Uniwersytetu Wrocławskiego i PWST im. L. Solskiego w Krakowie, absolwent Politechniki Wrocławskiej (1979) oraz Wydziału Reżyserii Dramatu krakowskiej PWST (1986). Projektował i budował mosty na Pogórzu Karpackim, uczestniczył w przedsięwzięciach Teatru Laboratorium Jerzego Grotowskiego, był kierownikiem artystycznym teatru Drugie Studio Wrocławskie (1987-1990) i dyrektorem międzynarodowego festiwalu sztuki „Broken Walls” w Kalifornii (1991). W roku 2005 otrzymał stypendium naukowe od fundacji Fulbrighta. Reżyserował i wykładał w Polsce, Szwajcarii, Włoszech, Wielkiej Brytanii, Grecji i Stanach Zjednoczonych. Opublikował „Teatr antycznej Grecji” (2001, Nagroda indywidualna MENiS i „Dolnośląski Brylant Roku”), „We władzy teatru. Aktorzy i widzowie w antycznym Rzymie” (2005, Nagroda im. Wojciecha Bogusławskiego), „Drugie narodziny teatru. Performanse mnichów anglosaskich” (2010), „Teatr bez teatru. Performanse w Anglii Wschodniej u schyłku średniowiecza” (2012) oraz „Źródła teatru” (2013).

 

12 października 2019 godz.12:00 - 14:00  |wstęp wolny

 

Projekt Alchemia teatralna dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury

lekcja "Teatr w Indiach"

Indie to wielkie laboratorium praktyk duchowych. Dwa tysiące lat temu, z kultów opętania, rozwinął się tam niezwykły teatr, funkcjonujący do dzisiaj. Starożytni mędrcy napisali też unikalny w skali światowej traktat na temat sztuk performatywnych, obrosły w liczne komentarze i proponujący intrygującą, jedyną w swoim rodzaju teorię estetyczną. Profesor Mirosław Kocur opowie o tej wyjątkowej teorii sztuki i o najważniejszych praktykach performatywnych, które narodziły się w Indiach w ciągu ostatnich dwóch tysiącleci.

Mirosław Kocur – antropolog teatru i reżyser, profesor Uniwersytetu Wrocławskiego i PWST im. L. Solskiego w Krakowie, absolwent Politechniki Wrocławskiej (1979) oraz Wydziału Reżyserii Dramatu krakowskiej PWST (1986). Projektował i budował mosty na Pogórzu Karpackim, uczestniczył w przedsięwzięciach Teatru Laboratorium Jerzego Grotowskiego, był kierownikiem artystycznym teatru Drugie Studio Wrocławskie (1987-1990) i dyrektorem międzynarodowego festiwalu sztuki „Broken Walls” w Kalifornii (1991). W roku 2005 otrzymał stypendium naukowe od fundacji Fulbrighta. Reżyserował i wykładał w Polsce, Szwajcarii, Włoszech, Wielkiej Brytanii, Grecji i Stanach Zjednoczonych. Opublikował „Teatr antycznej Grecji” (2001, Nagroda indywidualna MENiS i „Dolnośląski Brylant Roku”), „We władzy teatru. Aktorzy i widzowie w antycznym Rzymie” (2005, Nagroda im. Wojciecha Bogusławskiego), „Drugie narodziny teatru. Performanse mnichów anglosaskich” (2010), „Teatr bez teatru. Performanse w Anglii Wschodniej u schyłku średniowiecza” (2012) oraz „Źródła teatru” (2013).

Projekt Alchemia teatralna dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury

 

lekcja TEATR W JAPONII - prof.M.Kocur

W Japonii rozwinęły się unikalne i wyjątkowo wyrafinowane tradycje teatralne, porównywalne z dokonaniami antycznych Greków i Szekspira. Wciąż praktykowane i popularne są tam nie tylko dawne formy teatru, ale także obrzędy, z których narodził się teatr. Współcześni japońscy artyści sławni są natomiast z podejmowania wyjątkowo radykalnych eksperymentów. Teatr w Japonii to fenomen unikalny w skali światowej. Warto go poznać.

 

Mirosław Kocur – antropolog teatru i reżyser, profesor Uniwersytetu Wrocławskiego i PWST im. L. Solskiego w Krakowie, absolwent Politechniki Wrocławskiej (1979) oraz Wydziału Reżyserii Dramatu krakowskiej PWST (1986). Projektował i budował mosty na Pogórzu Karpackim, uczestniczył w przedsięwzięciach Teatru Laboratorium Jerzego Grotowskiego, był kierownikiem artystycznym teatru Drugie Studio Wrocławskie (1987-1990) i dyrektorem międzynarodowego festiwalu sztuki „Broken Walls” w Kalifornii (1991). W roku 2005 otrzymał stypendium naukowe od fundacji Fulbrighta. Reżyserował i wykładał w Polsce, Szwajcarii, Włoszech, Wielkiej Brytanii, Grecji i Stanach Zjednoczonych. Opublikował „Teatr antycznej Grecji” (2001, Nagroda indywidualna MENiS i „Dolnośląski Brylant Roku”), „We władzy teatru. Aktorzy i widzowie w antycznym Rzymie” (2005, Nagroda im. Wojciecha Bogusławskiego), „Drugie narodziny teatru. Performanse mnichów anglosaskich” (2010), „Teatr bez teatru. Performanse w Anglii Wschodniej u schyłku średniowiecza” (2012) oraz „Źródła teatru” (2013).

 

zapraszamy 28 września, godz.12.00 - Miejska Biblioteka Publiczna, Ul.FRanciszkańska 18

 

Kolejne wykłady:

 

5.10 "Teatr w Indiach"

12.10 "Narodziny teatru publicznego w Polsce"

 

lekcja Parodia uczucia — o inscenizacjach Szekspirowskiego Hamleta

 

Krzysztof Dix, doktorant Studiów Nauk o Kulturze, przygotował lekcję w związku ze zbliżającą się premierą Hamleta przygotowywaną przez grupę młodzieży Alchemii teatralnej. Reżyser Andrzej Błażewicz opracował tekst przedstawienia w oparciu o najsłynniejszą z tragedii Szekspira oraz inspirowaną nią sztukę niemieckiego dramatopisarza Heinera Müllera HamletMaszyna z 1977 roku. Jest to dobra okazja, by przypomnieć historię inscenizacji Hamleta, które w II poł. XX i w XXI wieku wyznaczały kolejne przełomy w rozwoju myślenia o dramatach Szekspira oraz miały trwały i znaczący wpływ na rozwój współczesnego języka teatralnego w ogóle.

5 kwietnia 2019

9.00 — III Liceum Ogólnokształcące w Świdnicy, ul. Kościelna 32
12.00 — Galeria Fotografii, Rynek 43
 
 

lekcja TEATR W CZASACH SZEKSPIRA

 

Szekspir to dziś najpopularniejszy dramaturg w świecie, a studia nad teatrem elżbietańskim należą do najprężniej rozwijających się obszarów humanistyki. Profesor Mirosław Kocur spróbuje wyjaśnić źródła tego globalnego fenomenu i odpowie na pytanie, czy Szekspir rzeczywiście był autorem własnych sztuk.

 

1.12.2018, godz.12.00 Miejska Biblioteka Publiczna w Świdnicy

 

Mirosław Kocur – antropolog teatru i reżyser, profesor Uniwersytetu Wrocławskiego i PWST im. L. Solskiego w Krakowie, absolwent Politechniki Wrocławskiej (1979) oraz Wydziału Reżyserii Dramatu krakowskiej PWST (1986). Projektował i budował mosty na Pogórzu Karpackim, uczestniczył w przedsięwzięciach Teatru Laboratorium Jerzego Grotowskiego, był kierownikiem artystycznym teatru Drugie Studio Wrocławskie (1987-1990) i dyrektorem międzynarodowego festiwalu sztuki „Broken Walls” w Kalifornii (1991). W roku 2005 otrzymał stypendium naukowe od fundacji Fulbrighta. Reżyserował i wykładał w Polsce, Szwajcarii, Włoszech, Wielkiej Brytanii, Grecji i Stanach Zjednoczonych. Opublikował „Teatr antycznej Grecji” (2001, Nagroda indywidualna MENiS i „Dolnośląski Brylant Roku”), „We władzy teatru. Aktorzy i widzowie w antycznym Rzymie” (2005, Nagroda im. Wojciecha Bogusławskiego), „Drugie narodziny teatru. Performanse mnichów anglosaskich” (2010), „Teatr bez teatru. Performanse w Anglii Wschodniej u schyłku średniowiecza” (2012) oraz „Źródła teatru” (2013).

 

Projekt Alchemia teatralna dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury

lekcja „TEATR ANTYCZNEJ GRECJI” prof.M.Kocura

 

Zapraszamy na kolejną lekcję prof. Mirosława Kocura „TEATR ANTYCZNEJ GRECJI”, 

Dlaczego właściwie to Grecy wynaleźli teatr? Prof. M.Kocur spróbuje na to pytanie odpowiedzieć, a przy okazji opowie o najnowszych, fascynujących odkryciach archeologów, antropologów i filologów.

 

13.10, godz.12.00 - Miejska Biblioteka Publiczna w Świdnicy, ul. Franciszkańska 18, wstęp wolny

 

Mirosław Kocur – antropolog teatru i reżyser, profesor Uniwersytetu Wrocławskiego i PWST im. L. Solskiego w Krakowie, absolwent Politechniki Wrocławskiej (1979) oraz Wydziału Reżyserii Dramatu krakowskiej PWST (1986). Projektował i budował mosty na Pogórzu Karpackim, uczestniczył w przedsięwzięciach Teatru Laboratorium Jerzego Grotowskiego, był kierownikiem artystycznym teatru Drugie Studio Wrocławskie (1987-1990) i dyrektorem międzynarodowego festiwalu sztuki „Broken Walls” w Kalifornii (1991). W roku 2005 otrzymał stypendium naukowe od fundacji Fulbrighta. Reżyserował i wykładał w Polsce, Szwajcarii, Włoszech, Wielkiej Brytanii, Grecji i Stanach Zjednoczonych. Opublikował „Teatr antycznej Grecji” (2001, Nagroda indywidualna MENiS i „Dolnośląski Brylant Roku”), „We władzy teatru. Aktorzy i widzowie w antycznym Rzymie” (2005, Nagroda im. Wojciecha Bogusławskiego), „Drugie narodziny teatru. Performanse mnichów anglosaskich” (2010), „Teatr bez teatru. Performanse w Anglii Wschodniej u schyłku średniowiecza” (2012) oraz „Źródła teatru” (2013).

 

Projekt Alchemia teatralna dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury

 

lekcja "Szaleństwo w teatrze

 

Serdecznie zapraszamy na lekcję prof. Mirosława Kocura  "Szaleństwo w teatrze”- 29 września 2018 o godz.12.00 w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Świdnicy.

 

Mirosław Kocur – antropolog teatru i reżyser, profesor Uniwersytetu Wrocławskiego i PWST im. L. Solskiego w Krakowie, absolwent Politechniki Wrocławskiej (1979) oraz Wydziału Reżyserii Dramatu krakowskiej PWST (1986). Projektował i budował mosty na Pogórzu Karpackim, uczestniczył w przedsięwzięciach Teatru Laboratorium Jerzego Grotowskiego, był kierownikiem artystycznym teatru Drugie Studio Wrocławskie (1987-1990) i dyrektorem międzynarodowego festiwalu sztuki „Broken Walls” w Kalifornii (1991). W roku 2005 otrzymał stypendium naukowe od fundacji Fulbrighta. Reżyserował i wykładał w Polsce, Szwajcarii, Włoszech, Wielkiej Brytanii, Grecji i Stanach Zjednoczonych. Opublikował „Teatr antycznej Grecji” (2001, Nagroda indywidualna MENiS i „Dolnośląski Brylant Roku”), „We władzy teatru. Aktorzy i widzowie w antycznym Rzymie” (2005, Nagroda im. Wojciecha Bogusławskiego), „Drugie narodziny teatru. Performanse mnichów anglosaskich” (2010), „Teatr bez teatru. Performanse w Anglii Wschodniej u schyłku średniowiecza” (2012) oraz „Źródła teatru” (2013).

 

 

lekcja "Zwierciadło reżysera"

 

Zwierciadło reżysera

 

Miniony wiek był dla teatru czasem nieustannych reform i kolejnych, często podążających w rozbieżnych kierunkach, rewolucyjnych zamysłów, które fundamentalnie tę sztukę odmieniły. Dziedzictwem tej burzliwej epoki jest dzisiejsze, niespotkane nigdy wcześniej, bogactwo i zróżnicowanie stylistyk, podejść, myślenia o teatralnej materii. Czas manifestów i wielkich programów jednak się skończył, a reżyserzy zrezygnowali z totalizujących ambicji na rzecz podejścia bardziej indywidualnego. Inscenizacja ma być zapisem intymnego kontaktu z dramatem, którego interpretacja zapośredniczona jest przez wrażliwość reżysera, osobiste doświadczenie, formację ideową, co z jednej strony sprzyja pojawianiu się wielkich osobowości twórczych, z drugiej prowokuje oskarżenia o zdradę autora, skłonność do efekciarstwa i nowości za wszelką cenę, czytanie bardzo różnych tekstów poprzez pryzmat wciąż tych samych reżyserskich obsesji. Krzysztof Dix (doktorant Studiów Nauk o Kulturze na Uniwersytecie Wrocławskim) na kolejnej lekcji w ramach Alchemii teatralnej na przykładzie inscenizacji Don Giovanniego Mozarta z ostatnich lat realizowanych przez najważniejszych twórców europejskiego teatru (m.in. Krzysztof Warlikowski, Petera Brooka, Clausa Gutha) pokaże, na jak wiele rozmaitych, niepodobnych do siebie sposobów opracować można ten sam materiał dramaturgiczny.

 

godz.10.55 - II LO w Świdnicy
godz.11.50 - III LO w Świdnicy
godz.13.40 - I LO w Świdnicy

 

 

Projekt Alchemia teatralna dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury

 

 

terminy lekcji prof. M.Kocura w ramach Alchemii teatralnej

 

 

29 września - SZALEŃSTWO W TEATRZE 

13 października 

1 grudnia

Lekcję odbywają się w Sali Cysterskiej - Miejskiej Biblioteki Publicznej w Świdnicy, zawsze o godz.12.00
Wstęp wolny

 

 

Projekt Alchemia teatralna dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury

 

Lekcja "Od minimalizmu do przepychu czyli o teatralnych modach w XX i XXI w" poprowadzi Krzysztof Dix.

 

Lekcję o teatrze

„Od minimalizmu do przepychu czyli o teatralnych modach w XX i XXI w.” – poprowadzi Krzysztof Dix

 

 

Druga połowa XX wieku była w historii europejskiego teatru okresem dynamicznych i wielokierunowych zmian. W tym właśnie czasie doszło do zasadniczych przewartościowań, które trwale wpłynęły na myślenie o roli i zadaniach reżysera u ukształtowały naszą teatralną współczesność. Tekst dramatu, tradycję inscenizacyjną, kwestię wierności autorowi zaczęto traktować o wiele swobodniej, co z jednej strony przyczyniło się do prawdziwego wybuchu kreatywności artystów i bezprecedensowej stylistycznej różnorodności dzisiejszego teatru, z drugiej zaś wciąż prowokuje rozmaite pytania i oskarżenia – m.in. o powierzchowność takiego podejścia, brak ideowej i estetycznej korespondencji między tekstem a jego sceniczną realizacją, skłonność reżyserów do łatwych prowokacji i ich schlebianie własnemu ego.

 

 

Krzysztof Dix (doktorant Studiów Nauk o Kulturze na Uniwersytecie Wrocławskim) na kolejnej lekcji w ramach Alchemii teatralnej opowie na wybranych przykładach konkretnych sztuk, jak na przestrzeni ostatnich 50 lat, jak zmieniały się teatralne mody oraz o wielkich indywidualnościach – od Luchina Viscontiego po Krzysztofa Warlikowskiego – które miały największy wpływ na kształtowanie się nowych tendencji. 

 

godz.8.00 - III Liceum Ogólnokształcące w Świdnicy

godz.10.55 - I Liceum Ogólnokształcące w Świdnicy

GODZ.12.40 - II Liceum Ogólnokształcące w Świdnicy

lekcja prof. M.Kocura

 

Zaplanowane lekcje o teatrze z prof.Morosławem Kocurem w 2017 r.

 

Laboratoria teatralne w XX wieku - 7 października

 

Teatr współczesny, jak wiele rewolucji, rodził się w odosobnieniu. Profesor M.Kocur opowie o kilku pionierskich projektach artystycznych, realizowanych na peryferiach, przez małe zespołu opętanych sztuką szleńców pod wodzą charyzmatycznych wizjonerów. Najsławniejszy z nich, Jerzy Grotowski, ostatecznie nawet nazwał swój zespół wprost Teatrem Laboratorium.

 

Pejzaż po Grotowskim – 4 listopada

Wykład "Mężczyzna w teatrze"

Serdecznie zapraszamy na wykład „MĘŻCZYZNA W TEATRZE”, który wygłosi prof. Mirosław Kocur 3 GRUDNIA 2016 o godz.12.00 w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Świdnicy.

 

Mirosław Kocur – reżyser teatralny, historyk i teoretyk teatru. Profesor na Uniwersytecie Wrocławskim i w Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie, dyrektor Instytutu Kulturoznawstwa UWr, absolwent Politechniki Wrocławskiej (1979) oraz Wydziału Reżyserii Dramatu krakowskiej PWST (1986). Publikuje m.in. w „Teatrze” i „Dialogu”.

wykład prof. M.Kocura 'KOBIETA W TEATRZE"

Serdecznie zapraszamy na wykład „KOBIETA W TEATRZE”, który wygłosi prof. Mirosław Kocur 29 października 2016 o godz.12.00 w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Świdnicy.

 

Mirosław Kocur – reżyser teatralny, historyk i teoretyk teatru. Profesor na Uniwersytecie Wrocławskim i w Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie, dyrektor Instytutu Kulturoznawstwa UWr, absolwent Politechniki Wrocławskiej (1979) oraz Wydziału Reżyserii Dramatu krakowskiej PWST (1986). Publikuje m.in. w „Teatrze” i „Dialogu”.

 

Wykład "CIAŁO W TEATRZE"

 

Serdecznie zapraszamy na wykład „Kult opętania w Brazylii”, który wygłosi prof. Mirosław Kocur – 8.10.2016-godz.12.00 – Miejska Biblioteka Publiczna w Świdnicy

 

Mirosław Kocur – reżyser teatralny, historyk i teoretyk teatru. Profesor na Uniwersytecie Wrocławskim i w Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie, absolwent Politechniki Wrocławskiej (1979) oraz Wydziału Reżyserii Dramatu krakowskiej PWST (1986). Publikuje m.in. w „Teatrze” i „Dialogu”.

 

wykład „Ludzie i lemury na Madagaskarze”,

Serdecznie zapraszamy na wykład „Ludzie i lemury na Madagaskarze”, który wygłosi prof. Mirosław Kocur – 14.11.2015-godz.13.00 – Miejska Biblioteka Publiczna w Świdnicy, ul.Franciszkańska 18

 

 

 

Mirosław Kocur – reżyser teatralny, historyk i teoretyk teatru. Profesor na Uniwersytecie Wrocławskim i w Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie, absolwent Politechniki Wrocławskiej (1979) oraz Wydziału Reżyserii Dramatu krakowskiej PWST (1986). Publikuje m.in. w „Teatrze” i „Dialogu”

 

 

 

wygłosi profesor Mirosław Kocur

 

24 października - Kultu opętania w Brazylii

 

 

 

14 listopada - Szamani w Nepalu

 

Mirosław Kocur – reżyser teatralny, historyk i teoretyk teatru. Profesor na Uniwersytecie Wrocławskim i w Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie, absolwent Politechniki Wrocławskiej (1979) oraz Wydziału Reżyserii Dramatu krakowskiej PWST (1986). Publikuje m.in. w „Teatrze” i „Dialogu”.