Mim, reżyser ruchu scenicznego, wykładowca w Policealnym Studium Aktorskim MMIDROM we Wrocławiu, warsztaty z zakresu ruchu scenicznego
Twórca projektów edukacyjnych, aktor Teatru Starego w Krakowie, warsztaty z zakresu aktorstwa
W trzecim odcinku inspirowanego konwencją teatru telewizji cyklu Alchemia TV zmianie ulegnie nastrój i tonacja. Z absurdalnego uniwersum anglosaskiej humorystycznej poezji, przenosimy się w przestrzeń subtelności, niewyrażonych uczuć, maskowanych pragnień i młodzieńczych emocji, które pełen ekspresji wyraz znajdują w poezji najwybitniejszych autorów. Reżyserowani przez Juliusza Chrząstowskiego członkowie grupy młodzieży Alchemii teatralnej nie tylko wypowiedzą słowa Haliny Poświatowskiej, Wisławy Szymborskiej, Zuzanny Ginczanki, Bolesława Leśmiana czy Jonasza Kofty, ale też samodzielnie stworzą wizualne interpretacje recytowanych tekstów — zaproszą nas do świata swojej wyobraźni i wrażliwości natchnionej słowami poetów. Premiera „Wierszy o miłości” odbędzie się w poniedziałek 8 czerwca o godz. 18.00 na stronie Świdnickiego Ośrodka Kultury na portalu Facebook oraz na jego kanale na YouTube, gdzie też będą później dostępne.
występują: Adam Cisek, Patrycja Ćwiertnia, Amelia Dzwonkowska, Karolina Karpińska, Konstancja Kowalska, Monika Kurnicka, Marta Majka, Sandra Matyszczyk, Natalia Sierzputowska, Hania Stawczyk, Karolina Warzecha, Zuzanna Wolińska
reżyseria: Juliusz Chrząstowski
montaż: Kamil Gąszowski
Projekt Alchemia teatralna dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.
|
W drugim odcinku teatralnego serialu „Alchemia teatralna TV” pt. "Stroicielu Świata, rozstrój ten Instrument do końca, bo dostanę rozstroju nerwowego! nawiązując do tradycji teatru telewizji kontynuujemy naszą wprawę w absurdalny świat purnonsensowej anglosaskiej poezji. Reżyser Juliusz Chrząstowski wraz z montażystą Kamilem Gąszowskim zabierają nas tym razem w świat mediów, któremu podstawiają krzywe zwierciadło. Gafy, wpadki na wizji, emocje, które biorą górę nad profesjonalizmem, wprawiające w konsternację sondy uliczne, goście lekceważący scenariusz, niekończące się uczone dyskusje, ledwo tylko maskowane zniechęcenie — wszystko to znamy z rzeczywistości, ale tutaj, skoncentrowane, ma efekt prawdziwie wybuchowy, a humor miesza się z refleksją nad naszą rzeczywistością.
wystepują: Julia Byra Zbigniew Curyl Juliusz Chrząstowski Patrycja Ćwiertnia Krzysztof Frączek Kamil Gąszowski Czesława Greś Jacek Iwancz Angelika Jaśkiewicz Robert Kaśków Mariusz Kozłowski Bożena Kuźma Mariola Mackiewicz Marta Majka Sandra Matyszczyk Joshek Parkins Krzysztof Paruch Wiktoria Słomińska Halina Szymańska Magda Szymańska Cyprian Tomaszczuk Zuzanna Wolińska Marta Żywicka
Premiera nowego odcinka już w czwartek 21 maja o godz. 18.00 na stronie Świdnickiego Ośrodka Kultury, Alchemii teatralnej oraz na portalu Facebook oraz na jego kanale na YouTube.
Projekt Alchemia teatralna dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury. |
Alchemia teatralna powraca z nowym projektem!
Sytuacja, w której się znaleźliśmy, każe nam poszukiwać nowych sposobów kontaktu z widzami i — co za tym idzie — nowych form artystycznego wyrazu. Nawiązując do bogatej w Polsce tradycji teatru telewizji Świdnicki Ośrodek Kultury uruchamia „Alchemia teatralna TV”, w której dzięki montażowi Kamila Gąszowskiego spotkają się na ekranie obecni i dawni uczestnicy alchemicznych warsztatów. Na zaproszenie do uczestnictwa w tym przedsięwzięciu odpowiedziało 42 osoby.
Współpracujący od lat z Alchemią teatralną instruktor i reżyser, aktor Narodowego Starego Teatru w Krakowie, Juliusz Chrząstowski, stworzył scenariusz teatralnego serialu na podstawie wyboru wierszy poetów anglosaskich wpisujących się w nurt purnonsensu — absurdalnie zabawnych, zaskakująco śmiesznych, zadziwiających obrazami zrodzonymi z niczym nieskrępowanej wyobraźni. Szereg limeryków, wierszy i wierszyków, epitafiów i żartów słownych, złoży się na wirtualny spektakl wywołujący jednak nie tylko pusty śmiech, ale też skłaniający do refleksji nad sprawami nierozwiązywalnymi.
Pierwszy odcinek pt. . ”KIEDY BYŁEM MAŁY ALBO KŁOPOT Z DZIECIŃSTWEM, NA PRAWDZIWE ŻYCIE JESZCZE NIE CZAS” już w czwartek 7 maja.
Projekt Alchemia teatralna dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury
|
NIE MA MNIE” — Karolina Warzecha Gdzie są moje granice? Czy zawsze będę jedną z wielu osób, które dążą do czegoś nieuchwytnego? Czy zostaje mi bycie humanoidalną lalką wśród innych humanoidalnych lalek? Wszystko opiera się na tych samych wątkach: samotność, dążenie do zmiany tożsamości, nieosiągalne cele. Kobieta zamknięta sama ze sobą próbuje uwolnić świat od zła, które ją otacza. Warto zadać pytanie, czy naprawdę ma twarz? Monodram powstał na podstawie tekstów: „Lalki, moje ciche siostry” Henryka Bardijewskiego, „Chrzciny” Doroty Masłowskiej i „Autoportret odczuwalny” Mirona Białoszewskiego. Spektakl przygotowany przy wpółpracy z Alchemię teatralną.
21 lutego (piątek) |
Alchemia teatralna zaprasza na nowy pokaz — czytanie nowego dramatu Andrzeja Błażewicza, o którym autor pisze: „Ostatnie wagony – już rosyjskiej, a nie radzieckiej armii – wyjechały ze Świdnicy w 1991 roku, czyli dokładnie pięć lat przed moimi narodzinami. O obecności Armii Czerwonej w naszym mieście dowiadywałem się w przypadkowych sytuacjach, wspominano o jakichś dawnych koszarach, liceum do którego chodziłem okazało się być dawnym domem oficera, czasem ktoś napomykał o smaku pysznych cukierków. Po szybkiej kwerendzie stwierdziłem, że nie ma zbyt wielu materiałów o obecności wojsk radzieckich w Świdnicy. Zupełnie tak jakby ponad czterdzieści lat wspólnej koegzystencji wyparowało, zostało wymazane z lokalnej tożsamości. Dramat, który napisałem jest próbą przywrócenia tej pamięci i rozmowy o tożsamości miejskiej w perspektywie obecności w nim Armii Czerwonej. Monologi, które są głównym budulcem tekstu stanowią pokłosie szeregu wywiadów, które przeprowadziłem z mieszkańcami Świdnicy w 2019 roku. Serdecznie zapraszam państwa na spotkanie z nieco zapomnianą historią naszego miasta”. |
Serdecznie zapraszamy na najnowszy spektakl grupy dorosłych Alchemii teatralna „CHRZCINY. Komedia, przynajmniej w założeniu”. To komediowa opowieść o wiecznie trapiących nas problemach rodzinnych, które lubią eskalować w momencie, gdy wszyscy spotykają się w jednym miejscu przy uroczystych okazjach. Konflikty, wzajemne wyrzuty i pretensje, rozziew pomiędzy miastowymi i tymi, ze wsi są paliwem napędzającym akcję tej szalonej farsy.
autor: Andrzej Rozmus
obsada: Czesława Greś, Krystyna Kowalonek, Angelika Jaśkiewicz, Bożena Kuźma, Mariola Mackiewicz, Halina Szymańska, Teresa Wagilewicz, Marta Żywicka-Hamdy, Zbigniew Curyl, Krzysztof Frączek, Jacek Iwancz, Robert Kaśków, Krzysztof Paruch, Tadeusz Szarwaryn
Premiera 15 grudnia o godz.19.00 oraz kolejne spektakle: 16 i 17 grudnia o godz.19.00 sala teatralna Świdnickiego Ośrodka Kultury (Rynek 43) bilety 10 zł /info https://bilety.sok.com.pl/ |
KARUZELA ŚMIECHU Jesień. Andrzej Błażewicz
Projekt Alchemia teatralna dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury |
Serdecznie zapraszamy na PERFORMATYWNE CZYTANIE DRAMATÓW, nagrodzonych w konkursie "SZTUKA TEATRALNA" w ramach projektu Alchemia teatralna w 2019 roku
dramat, czyli komedia, którą jest moje życie
Karolina Warzecha proponuje nam spotkanie z dziwacznym, absurdalnym kabaretem zdarzeń. Jak sama pisze w didaskaliach: Na scenie jest jakoś tak brzydko. trochę tak, jakby ktoś wszedł do jakiegoś brudnego zaułka, gdzie na każdej ścianie jest napisane „xyz to k***”. Postaci oznaczone jedyne pojedynczymi literami alfabetu wymiennie analizują absurdy swoich życiowych upadków i niespełnionych fantazji. Poczucie bezsensu i beznadziei miesza się z czarnym humorem w kolejnych niekończących się, zapętlonych monologów. Czy jest ucieczka z tego straszliwego labiryntu?
Wyspa Uznam MR BARANSKY
Tekst Filipa Pawlika to szalona postmodernistyczna zabawa. Przedziwny budyń słów i najbardziej nieoczywistych skojarzeń. Autor powołuje do życia autonomiczny świat, działający na tylko sobie znanych prawach. Być może jest to utopia tytułowej wyspy? Symbol ucieczki od nudnej codzienności? Sam autor we wstępie do sztuki pisze: To początek czegoś wielkiego, jakiejś wielkiej historii. Kawałka pizzy o smaku świat. Jesteście gotowi by wyruszyć w głąb wyspy?
reżyseria: Juliusz Chrząstowski wystąpią : uczestnicy warszttaów artystycznych projektu Alchemia teatralna
26.09.2019, GODZ.19.00, SALA TEATRALNA ŚOK, WSTĘP WOLNY |
Wyobrażam sobie spektakl o wyobraźni. O wyobrażaniu sobie siebie. Zmierzenie się z wyobrażeniem o dawnych wspomnieniach, z wyobrażeniem przyszłości, z wyobrażeniem sobie rzeczy nie do wyobrażenia, jak uczestnictwo w zdarzeniach które nas nigdy nie spotkały. Chcę wyobrazić poród, chcę wyobrazić dom z pamięci raczkującego dziecka, wszystkie złe, piękne emocje jakie wtedy w dziecku tkwiły. Chcę wyobrazić miłość o której się marzy w snach, w późnych godzinach wieczornych leży i godzinami marzy o sytuacjach, które tylko wtedy w głowie między snem a jawą mają miejsce. Wyobrazić sobie rzeczy najgorsze i rzeczy najlepsze. Tylko i aż wyobrazić.
Reżyseria: Andrzej Błażewicz
18.06, GODZ.18.00, SALA TEATRALNA ŚOK, WSTĘP WOLNY |
Zapraszamy na drugi pokaz Hamleta w reżyserii Andrzeja Błażewicza, którego premiera okazała się wielkim frekwencyjnym i artystycznym sukcesem.
Hamlet w wydaniu młodej Alchemii jest opowieścią o brutalnej walce o władzę w świecie pozbawionym szczerej miłości. Należy sobie zadać poważna pytania przystępując do pracy nad sztuką Szekspira. Po co nam dzisiaj Hamlet? Po co to wszystko? Po co te trupy u Szekspira. Pole trupów. Po nic te pola śmierci? Po nic. Czy to tylko koło historii? Ktoś przyjdzie i zakopie trupy.
Trupy na trupach przysypane ziemią. Czemu tak smutno wszyscy kończą? Utopieni w basenie ogrodowym. A była taka dobra impreza. Kto był wielkim manipulatorem tej historii? Odwrócony symbol na królewskiej koronie. Symbol przywrócony na opasce Hamleta. Skompromitowane symbole władzy i idei. Hamlet do snu oglądający Triumf Woli. A to sen tylko zły sen?
Wszystko przeciw Szekspirowi.
Pomylił się co do Hamleta.
reżyseria
Andrzej Błażewicz
obsada
Klaudiusz – Filip Pawlik
Gertruda – Hania Stawczyk
Hamlet – Adam Cisek
Ofelia – Michasia Grabińska
Poloniusz – Karolina Warzecha
Horacjo – Ola Miezgiel
Laertes – Ola Król
Rosencrantz – Nadia Antonowicz
Guildenstern – Ada Broszczak
Aktorzy – Konstancja Kowalska, Zuzia Wolińska
Grabarze – Daria Michurska, Julia Dudek
16 CZERWCA, GODZ.18.00, SALA TEATRALNA ŚOK
Co tu robimy, co niesie czas, jaki jest nasz cel? Przed jakimi wyborami stajemy, uwikłani w prozę życia i jakie podejmujemy decyzje, wepchnięci w tryby codzienności? Te i inne pytania, dotyczące świata i ludzkiej natury, przyświecały młodym adeptom sztuki teatralnej w trakcie pracy nad nowym performansem Bieg realizowanym w ramach Alchemii teatralnej, pod opieką Tomasza Dajewskiego.
13 CZERWCA O GODZ.13.00 - ZAPRASZAMY NA ... "BIEG" Rynek, w razie deszczu pokaz przeniosiony zostanie do sali teatralnej ŚOK |
Po tym jak dorosła Alchemia wystawiła „Rzecz o Hamlecie w pewnym powiecie” po tekst najbardziej znanego dramatopisarza wszech czasów sięga młodzież pod opieką Andrzeja Błażewicza. Hamlet w wydaniu młodej Alchemii będzie opowieścią o brutalnej walce o władzę w świecie pozbawionym szczerej miłości. Należy sobie zadać poważna pytania przystępując do pracy nad sztuką Szekspira. Po co nam dzisiaj Hamlet? Po co to wszystko? Po co te trupy u Szekspira. Pole trupów Po nic te pola śmierci? Po nic. Czy to tylko koło historii? Ktoś przyjdzie i zakopie trupy. Trupy na trupach przysypane ziemią Czemu tak smutno wszyscy kończą? Utopieni w basenie ogrodowym. A była taka dobra impreza .Kto był wielkim manipulatorem tej historii? Odwrócony symbol na królewskiej koronie. Symbol przywrócony na opasce Hamleta. Skompromitowane symbole władzy i idei. Hamlet do snu oglądający Triumf Woli. A to sen tylko zły sen? Wszystko przeciw Szekspirowi. reżyser: Andrzej Błażewicz
Premiera 12.04.2019r. 19:00 sala teatralna ŚOK
Obsada Klaudiusz – Filip Pawlik |
Serdecznie zapraszamy na spektakl grupy dorosłych „Alchemii teatralnej „Rzecz o Hamlecie w pewnym powiecie”.
Co może się zdarzyć, gdy lokalna społeczność musi wykazać się aktywnością na polu kultury, bo tego oczekują władze? Co stanie się, gdy jedna z uczestniczek zebrania przypomni sobie, że była w teatrze na sztuce „Omlet” lub „Amlet”, którą streszcza prawie jak Stanisław Barańczak w „Appendixie”: Duch: brat jad wlał do ucha. / Syn ducha: o, psiajucha! / Stryja w ryj? Drastyczny krok. / Zwłoka. Jej finał: stos zwłok. Instynkty i pragnienia ludu uruchamiają się, gdyż zręczni manipulatorzy z tzw. aktywu użyją narzędzi perswazji. Wtedy wydarzenia i te sceniczne, i te z życia wzięte nagle potoczą się jak kamienie w lawinie. Trzeba będzie, musowo, zagrać „Hamleta”, by udowodnić, że ludzie z prowincji nie drżą przed nazwiskiem Szekspira. Że chcieć znaczy móc.
dramaturgia i reżyseria: Juliusz Chrząstowski, Tomasz Dajewski scenografia: Robert Kukla obsada: Zofia Dziadura, Czesława Greś, Krystyna Kowalonek, Angelika Jaśkiewicz, Bożena Kuźma, Mariola Mackiewicz, Halina Szymańska, Teresa Wagilewicz, Zbigniew Curyl, Krzysztof Frączek, Jacek Iwancz, Robert Kaśków, Krzysztof Paruch, Tadeusz Szarwaryn
Premiera 7 grudnia o godz.19.30 oraz kolejne spektakle: 8 i 9 grudnia o godz.18.00 bilety 10 zł /info https://bilety.sok.com.pl/ |
Świdnicki Ośrodek Kultury w ramach projektu Alchemia teatralna serdecznie zaprasza 17 października o godz.17.00 na spektakl improwizowany KOMBINACJE, w którym wystąpią uczestnicy grupy teatralnej UTWOorki z Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Świdnicy, a instruktorem prowadzącym jest Oskar Hamerski – swidniczanin i aktor Narodowego Teatru w Warszawie.
|
ZAPRASZAMY NA "POWTÓRKĘ BALU" - 24.10.2018, godz.19.00, sala teatralna SOK
Jeśli prawdziwym powodem napisania poematu „Bal w Operze” był sprzeciw Tuwima wobec rodzącego się w latach trzydziestych faszyzmu, to naszym, Alchemii, impulsem do wybrania tego tekstu jest wpisana w ten pamflet niezgoda na zezwierzęcenie obecnego świata, pełnego pogoni za władzą, pieniądzem, seksem czy kiczowatością. Dla teatru doskonałym materiałem jest zestawianie obok siebie nastroju wysokiego z niskim, patosu z trywialnością, a tak się dzieje we wszystkich jedenastu częściach tego poematu z 1936 roku. Całość utworu nie jest możliwa dla Alchemików do wystawienia, dlatego też skupiono się na wybranych fragmentach, które zawierają w sobie określoną muzyczność, ton błazenady, żartu i obrazy całkowicie fantastyczne, z pogranicza snu. Świat groteski, absurdu, wyrazistości przekazu, pełen inwektyw, potocyzmów, makaronizmów utrzymanej w konwencji nieustannej zabawy i tytułowego balu jest świetnym materiałem do pracy warsztatowej dla ekspertów od dźwięku (Strycharski) ruchu (Dajewski) i techniki aktorskiej (Chrząstowski).
|
Pokaz warsztatowy „My body No body” w reż. Andrzeja Błażewicza
Występują : Konstancja Kowalska, Aleksandra Miezgiel, Hanna Stawczyk, Adam Cisek
Popularne, utwierdzone w średniowieczu, a tak naprawdę zaproponowane z pełną mocą już przez Platona twierdzenie, że ciało jest więzieniem dla duszy domaga się dzisiaj krytycznego spojrzenia, a w konsekwencji poważnej reinterpretacji trwającego tysiąclecia binarnego podziału na ciało i ducha, a priori stawiającego to drugie wyżej w hierarchii wartości. Należy się zastanowić czy to właśnie nie ciało jest dzisiaj najbardziej gorącym polem batalii społecznych i politycznych. Ciało, które może stać się nie tylko symbolem pewnych dążeń wolnościowych ale być rzeczywistą przestrzenią zapisu epoki. Nasze ciała nieustannie podlegają represjom politycznym, biernej zbiorowej agresji, wymogom społecznym czy też ekonomicznym. Zasadne wydaje się postawienie pytania: Czy ciało jeszcze wciąż należy do mnie? Czy być może tak naprawdę to duch więzi moje ciało i nie pozwala mu na pełnię egzystencji ze względu na moralność, schematy funkcjonowania komórek społecznych etc. Reżyserowani przez Andrzeja Błażewicza Alchemicy chcą w spektaklu „My body No body” zbadać nasze ciała w przestrzeni, sprawdzić jak zachowują się jeśli wyjmiemy je z normatywnych schematów codzienności, wydestylujemy. Czy będziemy zdolni zobaczyć jeszcze człowieka? A może dostrzeżemy tylko cały absurd tego do czego tak bardzo zdążyliśmy już przywknąć?
Godz. 20.45 „My body No body” Alchemia teatralna, Rynek — dziedziniec pod Wieżą Ratuszową |
Jeśli prawdziwym powodem napisania poematu „Bal w Operze” był sprzeciw Tuwima wobec rodzącego się w latach trzydziestych faszyzmu, to naszym, Alchemii, impulsem do wybrania tego tekstu jest wpisana w ten pamflet niezgoda na zezwierzęcenie obecnego świata, pełnego pogoni za władzą, pieniądzem, seksem czy kiczowatością. Dla teatru doskonałym materiałem jest zestawianie obok siebie nastroju wysokiego z niskim, patosu z trywialnością, a tak się dzieje we wszystkich jedenastu częściach tego poematu z 1936 roku. Całość utworu nie jest możliwa dla Alchemików do wystawienia, dlatego też skupiono się na wybranych fragmentach, które zawierają w sobie określoną muzyczność, ton błazenady, żartu i obrazy całkowicie fantastyczne, z pogranicza snu. Świat groteski, absurdu, wyrazistości przekazu, pełen inwektyw, potocyzmów, makaronizmów utrzymanej w konwencji nieustannej zabawy i tytułowego balu jest świetnym materiałem do pracy warsztatowej dla ekspertów od dźwięku (Strycharski) ruchu (Dajewski) i techniki aktorskiej (Chrząstowski).
Czy owocem tych działań będzie spektakl – satyra ujęta w groteskę o katastroficznym wymiarze, zgodną z duchem autora „Balu”, przekonamy się w dniu kolejnej, alchemicznej premiery.
ZAPRASZAMY - 20 CZERWCA |
Monolog. Każdy aktor o nim marzy. Monolog Konrada z trzeciej części Dziadów, monolog Hamleta czy wreszcie monolog z Psychosis 4:48 Sary Kane. Ale przecież monologi to nie tylko rzeczywistość arcydramatów. Każdy z nas ma monolog swój codzienny. Ukryty, pod pokładem paplaniny, nie wiadomo kiedy wyleje się z człowieka na zewnątrz. Niezrozumiały, zagmatwany, nielogiczny, niechronologiczny – czy da się go w ogóle zapisać, czy da się go wypowiedzieć? Jak zamienić strumień świadomości w słowa, tak żeby tym strumieniem pozostał? Co zyskujemy, co tracimy, kiedy decydujemy się mówić? Ale może trzeba czasem coś wypowiedzieć, wypluć to, co się nosi cały czas ukryte w duszy? Głos dostają młodzi Alchemicy. Będą mówić o sobie – swoich bólach, strachach, codzienności. Czy będziemy mieli odwagę usłyszeć ich głos? Czy można przejść obojętnie kiedy drugi człowiek zaczyna MÓWIĆ ?
ZAPRASZAMY - 27 KWIETNIA - GODZ.19.00 - SALA TEATRALNA ŚOK
MÓWIĆ w reż Andrzeja Błażewicza, występują: Adam Cisek, Michalina Grabińska, Karolina Karpińska, Konstancja Kowalska Aleksandra Miezgiel, Filip Pawlik, Wiktoria Słomińska, Hanna Stawczyk, Natalia Szymańska, Karolina Warzecha |
Pokaz „Przestrzeń głosu” powstał w oparciu o warsztaty prowadzone przez Dominika Strycharskiego – wybitnego muzyka, kompozytora, flecistę, śpiewaka, improwizatora, i performera – który prowadził grupę uczestników Alchemii teatralnej. Praca z głosem, to praca z instrumentem, który ma każdy z nas od urodzenia – możliwości są nieograniczone, granice wyznacza tylko wyobraźnia. Warsztatowicze rozwijali możliwości wokalne, kreatywność i swobodę w improwizacji. W „Przestrzeni głosu” czysto wokalna ekspresja łączy się z tym, co teatralne. Głos może nas dotykać, uwodzić, drażnić – jest mową, szeptem, śpiewem, krzykiem. Wyrażamy się w nim i wyraża on nas. Odbijają się w nim nasze emocje, humory, nasza osobowość. Potrafi budować całe światy – a czego więcej potrzeba, by stworzyć udany spektakl? 23.02.2018-GODZ.18.00-SALA TEATRALNA |
QUI PRO QUO, czyli COŚ ZA COŚ na DZIESIĘCIOLECIE ALCHEMIKÓW DOROSŁYCH W alfabecie pojęć grupy dorosłych Alchemików nigdy jak dotąd nie pojawiły się wyrażenia na literę Q, która kiedyś była znakiem jakości. Być może reżyser Juliusz Chrząstowski, autor scenariusza, chciał w oryginalny sposób uczcić zacny jubileusz grupy teatralnej. Łaciny mu się zachciało w tytule, bo to zawsze dodaje powagi… A może zamarzyło się Julkowi stworzenie tu, w Świdnicy, namiastki słynnego międzywojennego teatrzyku, który swego czasu święcił triumfy w Warszawie... A jeśli tak, to radzimy Szanownej Widowni, by śmiało typowała wśród wykonawców tych, którzy objawią się w spektaklu niczym amant Bodo lub liryczny Mieczysław Fogg, a i Dymszopodobnych osobników można wypatrywać. Aktorki alchemiczne też spróbują być albo zmysłową Ordonką lub też roztańczoną Lodą Halamą, by za chwilę stać się Mirą Zimińską, która ofiarnie ludowość promowała jako założycielka „Mazowsza”. W naszym przedstawieniu oferujemy Widzom „cicer cum caule” (groch z kapustą) zamiast szampana i kawioru serwowanego na okrągłą rocznicę. Czyli coś za coś. Artystyczne menu jest różnorodne, a także odważnie przyrządzone, bo i przaśno-swojskie, a przy tym wytwornie-wytrawne. Klimaty rodem z przedwojennej „Adrii” splatają się z rustykalnymi akcentami, bo tak jest ciekawiej. Wykonawcy mówią, rapują, śpiewają, melorecytują, a i tanecznie pląsają. W naszej śpiewogrze narasta napięcie w relacjach damsko-męskich, bo trójdzielny spektakl odsłania znane wszystkim gierki i podchody obu płci. Mieszają się konwencje, stylistyki i kanony estetyczne. Cytaty z „Wesela” oraz plotkarskie wtręty przeplatają się z tekstami Hemara i przyśpiewkami, a wszystko spina refleksyjna pieśń kolegi Tadeusza, w której padają ważne pytania o to, czym jest teatr… Widowisko dosmacza piękna muzyka grana na żywo przez Dariusza Jarosa i choreografia autorstwa Tomka Dajewskiego.
Dramaturgia i Reżyseria: Juliusz Chrząstowski
Ruch sceniczny: Tomasz Dajewski
Aranżacje muzyczne: Dariusz Jaros
Scenografia: Robert Kukla
Foto: Kamil Gąszowski
Obsada: Zofia Dziadura, Czesława Greś, Krystyna Kowalonek, Angelika Jaśkiewicz, Bożena Kuźma, Mariola Mackiewicz, Halina Szymańska, Teresa Wagilewicz, Zbigniew Curyl, Krzysztof Frączek, Jacek Iwancz, Robert Kaśków, Krzysztof Paruch, Tadeusz Szarwaryn, Adam Szmajduch
17,18,20.12.2017 - sala teatralna ŚOK, Rynek 43 |
"Gry Teatralne"- to pokaz warsztatowy, demonstrujący różnego rodzaju gry i zabawy improwizacyjne. A przede wszystkim są dobre dla wszystkich, bez względu na pochodzenie, wiek, płeć, zawód i kolor skóry.
|
Po entuzjastycznie przyjętej premierze „Księcia Niezłoma”, czas na powtórkę. Alchemicy sięgnęli po tekst Mateusza Pakuły aby wcielając się w wielobarwnych bohaterów opowiedzieć o lękach, traumach ale także codzienności polskich rodzin. Odważne kreacje aktorskie młodzieży prowokują widzów do podjęcia refleksji nad pozorną oczywistością wyborów, osądów, działań.
Sen i wirtualny świat miesza się z rzeczywistością, a ludzie zakładają maski. Co się stanie gdy postanowią je ściągnąć i ujawnić prawdziwe oblicza?
Spektakl „Książę Niezłom” wg Mateusza Pakuły w wykonaniu Alchemii teatralnej – 22.09.2017, godz.19.00, sala teatralna ŚOK, Rynek 43 |
Czy pamiętacie jeszcze jak baliście się kiedy musieliście zejść do piwnicy? A może wciąż się boicie? Co mogło się w niej czaić? Pośród słoików z konfiturami, sztucznej choinki i starego roweru… Spostrzegliście coś? Błysnęły wam czyjeś oczy? Przyjrzeliście się? Czy od razu uciekliście na górę i włączyliście głupkowaty program w telewizji? W najnowszej produkcji młodych alchemików sen i wirtualny świat miesza się z rzeczywistością, a ludzie zakładają maski. Co się stanie gdy postanowią je ściągnąć i ujawnić prawdziwe oblicza? Przekonajcie się 23 czerwca o 18:30 w świdnickim teatrze, ZAPRASZAMY |
Świdnicki Ośrodek Kultury serdecznie zaprasza na warsztatowy pokaz plenerowy w oparciu o zajęcia z ruchu scenicznego z Tomaszem Dajewskim, w ramach projektu Alchemia teatralna
Pętla…. nasze działanie plenerowe jest próbą sprowokowania widzów (w tym także „zagonionych” przypadkowych przechodniów) do refleksji nad tempem życia, potrzebą szybkiego parcia do przodu, koniecznością „bezpardonowej walki o swoje”, które to imperatywy wyzwalają w nas egoistyczne stawianie własnych potrzeb ponad potrzebami innych, tępienie empatii wobec wszystkich wokół i w końcu zatracenie się w zagarnianiu wszystkiego niezależnie od potrzeb. Próbujemy w abstrakcyjnej formie podjąć ten temat i zachęcić do zatrzymania się na chwilę, do tego, by pozwolić sobie na zastanowienie się dokąd zmierzamy jako jednostki, ale też jaki jest sens funkcjonowania we wspólnocie. I jak zwykle nie chcemy dawać recepty, bo jej nie znamy. Próbujemy sformułować pytania tak, by skłonić do zastanowienia. |
Pokaz Kultura Fizyczna w reżyserii Andrzeja Błażewicza – Alchemicy pokazali po raz pierwszy 25 marca br, pokaz spotkał się z bardzo dobrym przyjęciem widowni, dlatego też zapraszamy na powtórkę – 25 maja, Miejska Biblioteka Publiczna w Świdnicy.
|
W marcu Alchemia Teatralna przygotowuje kolejny pokaz warsztatowy. KULTURA FIZYCZNA, którą opiekuje się Andrzej Błażewicz – student reżyserii na krakowskiej PWST, to projekt zakładający pracę nad rolą metodą fizyczną. Wychodząc od założeń Michaiła Czechowa, przyglądając się Grotowskiemu, obserwując dokonania Schaeffera i jego uczniów (Jan Peszek, Mikołaj Grabowski) będziemy próbowali dobrać się do tekstu przez ciało aktora. Przez wysiłek fizyczny, zmęczenie dokopywać się do najgłębszych sensów. Nie analizować ale działać. Osiągnąć taki stan zmęczenia – w którym już nic się „nie gra”, tylko wypuszcza słowa, nic się nie kłamie. Na warsztat bierzemy różne monologi dramaturgii klasycznej i współczesnej. Zobaczymy co z takiego zderzenia się urodzi.
zapraszamy 25 marca
|
DRAMAfest – prezentacja zdarzeń teatralnych, gdzie granica między widownią a występującymi będzie ledwie widoczna. Przy pomocy technik dramy i improwizacji scenicznych stworzymy wraz z Młodymi i Dorosłymi Alchemikami różne światy i fragmenty z życia bardziej lub mniej wzięte. Nie zabraknie pojedynku na sceny, miny i riposty, a sędziami tej rywalizacji będą Ci, którzy przyjmą w danym momencie rolę Widza. Występują – uczestnicy projektu Alchemia teatralna
5.02.2017 -GODZ.17.00, SALA TEATRALNA ŚOK
|
Gdyby tygrysy jadły irysy, to by na świecie nie było źle… „- tak brzmiał tekst popularnej dziecięcej piosenki sprzed kilku dekad służący odczarowaniu egzotycznych i groźnych zwierząt. Alchemicy teatralni z grupy dorosłych także postanowili z pełna determinacja oswoić te drapieżne ssaki z rodziny kotowatych. I nie chodzi o tygrysa syberyjskiego czy bengalskiego ani też o ich chińskiego brata, choć jeden z naszych „treserow”-Juliusz Chrzastowski -właśnie nawiedził Chiny. Skromna scena ŚOK-u zamieni się niemal w cyrkowa arenę, by odsłonić kulisy „Sekretnego życia tygrysów łazienkowych”, bo akurat ten podgatunek, czyli TIGRIS POSPOLITUS TOALETUS( to robocza, ale unaukowiona, nazwa dla potrzeb inscenizacji) jest, zdaje się od zawsze, naszą polską specjalnością. Inspiracją do nowatorskich teatralnych działań stał się mistrz absurdu i groteski- Sławomir Mrożek i jego słynna jednoaktówka z lat 50.”Męczeństwo Piotra Oheya „. Tekst okazał się wiecznie żywy, bo okazuje się ,że w naszej szerokości geograficznej tygrysy grasują nadal, o czym przekona Szanownych Widzów barwna oraz doświadczona trupa artystów układana i szkolona aż przez 3 treserów: Juliusza Chrząstowskiego, wspieranego przez studenta reżyserii Andrzeja Błażewicza i choreografa Tomasza Dajewskiego.
Występują: Zofia Dziadura,Czesława Greś, Krystyna Kowalonek, Angelika Jaśkiewicz, Bożena Kuźma, Halina Szymańska, Teresa Wagilewicz, Zbigniew Curyl, Krzysztof Frączek, Kamil Gąszowski, Jacek Iwancz, Robert Kaśków, Krzysztof Paruch, Tadeusz Szarwaryn, Adam Szmajduch ze specjalnym udziałem ks.Romana Tomaszczuka Dramaturgia i Reżyseria :Juliusz Chrząstowski, Andrzej Błażewicz Ruch sceniczny: Tomasz Dajewski Scenografia: Robert Kukla
pokazy 10,11,12 i 17 grudnia, bilet 10 zł |
ZAGIĘCIE CZASU, to podsumowanie kolejnych krótkich warsztatów pracy z głosem i współczesnymi formami muzyki i improwizacji wokalnej. Pokaz tym razem jest oparty o wiersz „Zegarek” Tytusa Czyżewskiego i fragmenty „Króla Lula” Krystyny Miłobędzkiej łączymy więc czysto wokalną pracę z ekspresją teatralną. Próbujemy ułożyć abstrakcyjne wymiary dźwięku z precyzyjnym przekazem. Interpretujemy tekst głosem i efektami dźwiękowymi, działamy na granicy słuchowiska. Tworzymy mały szkic niby – musicalu, czegoś co w przyszłości może stać się większą formą. ZAPRASZAMY |
Świdnicki Ośrodek Kultury zaprasza 25 października o godz.18.00 na najnowszy pokaz warsztatowy Alchemików - tym razem wiodąca będzie IMPROWIZACJA, a instruktorem prowadzącym jest Oskar Hamerski – aktor Narodowego Teatru w Warszawie i zarazem absolwent I LO, dlatego też pokaz będzie podróżą pełną improwizacji i odbędzie się Auli I liceum Ogólnokształcącego w Świdnicy.
|
w CZERWCU, PRZED WAKACJAMI POKAZALIŚMY fragmenty ‚JOKO ŚWIĘTUJE ROCZNICĘ”, a teraz zapraszamy na CAŁY SPEKTAKL,NOWE SCENY I NOWI AKTORZY – 23 WRZEŚNIA, GODZ.19.00, SALA TEATRALNA ŚOK ” Z niezwykłym światem wyobraźni Rolanda Topora, w którym łączy się humor i makabra, niektórzy z nas mieli okazję zetknąć się przy okazji jego opowiadań. A Toporowe są również dramaty. JOKO ŚWIĘTUJE ROCZNICĘ to groteskowa wizja odwiecznego wyzysku i dominacji człowieka nad człowiekiem, pełna absurdalnego humoru i makabry. W alchemicznej inscenizacji wizja ta ma miejsce w Centrum Handlowym STONKA… Coś to Państwu przypomina?” |
spektakle na bis są najlepsze - zapraszamy na drugi pokaz "Między nami dobrze jest"
7.09.2016- godz.19.00, sala teatralna SOK, wstęp wolny
|
Młodzi aktorzy biorą pod lupę bardzo współczesny tekst cenionej polskiej autorki – Doroty Masłowskiej. Młodzi artyści zaprezentują nam skróconą wersję hitowej sztuki „Między nami dobrze jest”, który wystawił między innymi Grzegorz Jarzyna. Dramat odsłania nasze, polskie problemy społeczne, codzienne, domowe męczeństwo ale także w zabawny sposób ukazuje ludzkie przywary, niedoskonałości, traumy. Alchemiczną nowością jest też fakt, że reżyserem spektaklu będzie świeżo upieczony absolwent Alchemii Teatralnej, a obecnie student PWST w Krakowie na Wydziale Reżyserii Dramatu – Andrzej Błażewicz. Idzie młodzież! Zobaczymy co przyniesie nam taki teatralny zestaw.
zapraszamy 24 czerwca |
Serdecznie zapraszamy 24 czerwca na „JOKO ŚWIĘTUJE ROCZNICĘ” – fragmenty – pokaz warsztatowy przygotowany pod kierunkiem instruktorów Juliusza Chrząstowskiego Tomasza Dajewskiego.
|
Grupa Alchemików spotykała się w ostatnim czasie na warsztatach teatralnych, a owoc tych spotkań będzie można zobaczyć w czasie autorskiej wersji biblijnych Narodzin Świata. Siedem obrazów, siedem różnych stylów opowiadania, siedem odsłon, podczas których rodził się świat, ale też grupa teatralna w trakcie tworzenia scenicznego świata pod opieką artystyczną Juliusza Chrząstowskiego
Prezentacja zostałą pokazana 30 stycznia 2016 podczas XIII Forum Teatrów Niezależnych TRANSFORMACJE |
Komedia Aleksandra Fredry ‚Gwałtu co się dzieje!”, od prapremiery w 1832 wciąż jest obecna na polskich scenach, nie tracąc nic ze swej aktualności. Sztukę tę wystawił również Teatr Świdnicki – premiera 7 września 1947.
Występują: Zofia Dziadura, Czesława Greś, Krystyna Kowalonek, Bożena Kuźma, Mariola Mackiewicz, Halina Szymańska, Teresa Wagilewicz, Zbigniew Curyl, Krzysztof Frączek, Jacek Iwancz, Robert Kaśków, Krzysztof Paruch, Tadeusz Szarwaryn, Adam Szmajduch, ks. Roman Tomaszczuk. Reżyseria i adaptacja tekstu: Juliusz Chrząstowski Ruch sceniczny: Tomasz Dajewski Scenografia: Robert Kukla aranże muzyczne: Dariusz Jaros
sala teatralna ŚOK, Rynek 43
bilety: 10 zł, sprzedaż od 1 grudnia w Informacji Turystycznej, Rynek, rezerwacja 748520290 |
Pokaz "Mamy Głos"
Praca z głosem to praca z instrumentem, który ma każdy z nas, od urodzenia. Możliwości są nieograniczone a my tym razem skupiamy się na ekspresji siebie, improwizacji i kreatywności w ramach chóru.
22 listopada, godz.17.00, sala teatralna Świdnickiego Ośrodka Kultury, Rynek 43, wstęp wolny
|
Zachęceni dobrym słowem po realizacji dramatu ‘SAMI OBCY” na Dworcu PKP – 11 września br, zapraszamy do spotkania się z nami po raz drugi, ale w innej przestrzeni, w przepięknym Kościele Pokoju.
Połączone siły (grupa teatralna dorosłych i młodzież) uczestniczące w projekcie Alchemii teatralnej proponują tym razem performatywne czytanie dramatu ‚Sami obcy” w reż.Juliusza Chrząstowskiego.
Tytuł spektaklu wg scenariusza świdniczanki Marioli Mackiewicz nie przypadkowo nawiązuje do kultowego obrazu filmowego Sylwestra Chęcińskiego „Sami swoi „, bo podejmuje podobny problem – asymilowanie się ludzi obarczonych własnym bagażem kulturowym w nowym środowisku . Los, przypadek, kaprysy historii czy też siła wyższa mogły być czynnikami sprawczymi tego, że ci wszyscy obcy rozpaczliwie poszukujący swoich jakoś im bliskich i pokrewnych musieli się gdzieś i kiedyś spotkać. I spotkali się dawno temu właśnie w Świdnicy, a nasz rozkład jazdy teatralnej odnotował to niebagatelne zdarzenie…
Tekst dramatu „SAMI OBCY” powstał dwa lata temu jako rodzaj dość osobistej i poddanej literackiej obróbce podróży w przeszłość, by przypomnieć wielokulturowość Dolnego Śląska i to nie tylko tę powojenną. Premiera zaś zbiegła się w czasie z napływem fali uchodźców i imigrantów, która zaskoczyła kilka miesięcy temu współczesną Europę i postawiła nas wszystkich przed trudnym pytaniem o to, jaki jest nasz stosunek do tzw. obcych. Dramat przypomina nam, że właściwie wszystko już było i że już to przerabialiśmy, więc może za pośrednictwem tej sztuki warto uruchomić tkwiące w każdym człowieku pokłady wrażliwości i empatii.
Świdnicki Kościół Pokoju, w którym odbędzie się spektakl, jest też w tym względzie miejscem symbolicznym. Wzniesiony w XVII w. przez „ tych obcych” stał się pięknym przykładem ich determinacji o zachowanie własnej tożsamości religijnej i kulturowej. Przez każdy detal tej sakralnej budowli dawni obcy mówią do nas, przesyłają nam uniwersalne świadectwo swej wiary, estetyki, obyczajowości. Taka oprawa performatywnego czytania dramatu wzmocni jego przekaz, gdyż uczyni go polifonicznym dyskursem o losach różnych społeczności i sprawi, że rozważania o podziałach i granicach nabiorą jeszcze głębszego sensu.
Występują: Zofia Dziadura, Czesława Greś, Gosia Kępa, Krystyna Kowalonek, Bożena Kuźma, Mariola Mackiewicz, Natalia Sierzputowska, Halina Szymańska, Teresa Wagilewicz, Marta Żywicka-Hamdy, Krzysztof Frączek, Jacek Iwancz, Dariusz Jaros, Robert Kaśków, Krzysztof Paruch, Tadeusz Szarwaryn, ks. Roman Tomaszczuk.
Aranżacje muzyczne: Dariusz Jaros Akordeon: Dariusz Jaros, Robert Matlak Śpiew: Klaudia Zyska, Paweł Jochymek
Prezentacja odbędzie się 8 października o godz.19.00 w Kościele Pokoju, bilet 5 zł do nabycia w Informacji Turystycznej
Dziękujemy Biskupowi Waldemarowi Pytlowi i jego małżonce Bożenie Pytel za zaproszenie naszego spektaklu do Kościoła Pokoju.
|
Połączone siły ( grupa teatralna dorosłych i młodzież) uczestniczące w projekcie Alchemii teatralnej proponują tym razem performatywne czytanie dramatu pt.” Sami obcy”. Tytuł spektaklu wg scenariusza świdniczanki Marioli Mackiewicz nie przypadkowo nawiązuje do kultowego obrazu filmowego Sylwestra Chęcińskiego „Sami swoi „, bo podejmuje podobny problem – asymilowanie się ludzi obarczonych własnym bagażem kulturowym w nowym środowisku . Los, przypadek, kaprysy historii czy też siła wyższa mogły być czynnikami sprawczymi tego, że ci wszyscy obcy rozpaczliwie poszukujący swoich jakoś im bliskich i pokrewnych musieli się gdzieś i kiedyś spotkać. I spotkali się dawno temu właśnie w Świdnicy, a nasz rozkład jazdy teatralnej odnotował to niebagatelne zdarzenie…
Dajmy się więc zaczarować niezwykłym podróżnym ,którzy przybywali w różnym czasie pociągami z odległych od siebie miejsc. Galeria bohaterów jest barwna i różnorodna. A są w niej Polacy, Kresowianie ,Cyganie, Niemcy, Łemkowie, Żydzi, Grecy, Rosjanie i nawet jedna prawie Francuzka. W tym wielokulturowym tyglu będą więc ścierać się temperamenty, charaktery, stereotypy związane z nacjami, rodzimą tradycją i wzorcami. Niezależnie od wieku, pochodzenia i wykształcenia każdy z „samych obcych” próbuje odpowiedzieć sobie i innym na pytanie : kim jestem? A głównym zadaniem wykreowanych postaci staje się poszukiwanie różnic i podobieństw między swoimi a obcymi, co okazuje się kwestią ponadczasową i dotyczącą także dnia dzisiejszego.
Scenariusz : Mariola Mackiewicz Reżyseria : Juliusz Chrząstowski Aranżacje muzyczne: Dariusz Jaros Występują: Zofia Dziadura, Czesława Greś, Gosia Kępa, Krystyna Kowalonek, Bożena Kuźma, Mariola Mackiewicz, Natalia Sierzputowska, Halina Szymańska, Teresa Wagilewicz, Marta Żywicka-Hamdy, Krzysztof Frączek, Jacek Iwancz, Dariusz Jaros, Robert Kaśków, Krzysztof Paruch, Tadeusz Szarwaryn, ks. Roman Tomaszczuk. |
DOKĄD ZMIERZAMY - na XVIII FESTIWALU TEATRU OTWARTEGO
Zapraszamy na pokaz plenerowy 3 lipca o godz.19.30 na świdnicki Rynek
Co tu robimy i dokąd zmierzamy? Przed jakimi wyborami stajemy, uwikłani w prozę życia i jakie podejmujemy decyzje, wepchnięci w tryby codzienności? Te i inne pytania, dotyczące świata i ludzkiej natury, przyświecały młodym adeptom sztuki teatralnej w trakcie pracy nad happeningiem organizowanym w ramach Alchemii teatralnej, pod opieką Tomasza Dajewskiego.
Zapraszamy
Dramat mówi o relacjach międzyludzkich, poprzez historię znajomości Protazka i Miłki zadzierzgniętej w piaskownicy, przy okazji zabaw lalką, pistoletem i… batmanem.
|
Zapraszamy na pokaz plenerowy 10 czerwca o godz.17.00 na świdnicki Rynek
Co tu robimy i dokąd zmierzamy? Przed jakimi wyborami stajemy, uwikłani w prozę życia i jakie podejmujemy decyzje, wepchnięci w tryby codzienności? Te i inne pytania, dotyczące świata i ludzkiej natury, przyświecały młodym adeptom sztuki teatralnej w trakcie pracy nad nowym happeningiem organizowanym w ramach Alchemii teatralnej, pod opieką Tomasza Dajewskiego.
|
Grupa warsztatowa Alchemii teatralnej wraz z instruktorem O. Hamerskim zapraszają 19 maja o godz.18.00 na pokaz jedyny, niepowtarzalny, zaskakujący i IMPROWIZOWANY Improwizacja to:
Dwie drużyny zmierzą się ze sobą wymyślając fantastyczne historie i odgrywając je na scenie. |
27 marca, godz.14.00 – świdnicki Rynek – przed wejściem do TEATRU
Wymagania:
Wiek – nie gra roli
Strój – mile widziane akcenty teatralne
Co robimy? – na sygnał Wszyscy powtarzamy 3 razy tekst
Być albo nie być, oto jest pytanie. Międzynarodowy Dzień Teatru jest dziś
Najpierw cicho, potem głośniej a trzeci raz krzyczymy.
A potem wszyscy razem pląsamy do piosenki Zbigniewa Wodeckiego „Teatr uczy nas żyć”
Pokaz warsztatowy Alchemii Teatralnej. „Po prostu mam szczęście. Po stronie mam pozwalam sobie wpisać: 24 lata, pracę magisterską (w toku), kobietę Agnieszkę (rozkład związku także w toku), dresów 3 pary, adidasy fluorescencyjne i fila czarna skóra, dni podobne jeden do drugiego. Ponadto stanowisko pracy, co jak o nim myślę, to zaczynam myśleć, a nawet nabierać, mimo że jestem osobą raczej niepewną pewności, że wolę o nim nie myśleć. Oraz pokój niby własny, ale mieszkam z rodzicami (powiedzmy), braćmi (w zasadzie), babcią, psem i akwarium, o których również nie wiem, co myśleć, bo nie wiem, jak my się mieścimy na 60 metrach. Że kwadratowych? Żadna pociecha. Oraz pewny jak w banku, solidnie oprocentowany i prawdopodobnie z każdym rokiem procentujący brak perspektyw”. Halo! Jest tam kto? Halo? Jesteś halo? Czy jesteś niehalo? Jak to drugie, to ten spektakl jest o Tobie. Spektakl przygotowany przez grupę warsztatową Alchemii Teatralnej pod okiem instruktorów Juliusza Chrząstowskiego i Dariusza Jarosa.
"Niehalo" pokazane było: 7 lutego i 9 marca 2015 roku
w spektaklu NIEHALO wystąpili: |