Mim, reżyser ruchu scenicznego, wykładowca w Policealnym Studium Aktorskim MMIDROM we Wrocławiu, warsztaty z zakresu ruchu scenicznego
Twórca projektów edukacyjnych, aktor Teatru Starego w Krakowie, warsztaty z zakresu aktorstwa
24.09.2018 - sala teatralna SOK, Rynek 43
Jeśli prawdziwym powodem napisania poematu „Bal w Operze” był sprzeciw Tuwima wobec rodzącego się w latach trzydziestych faszyzmu, to naszym, Alchemii, impulsem do wybrania tego tekstu jest wpisana w ten pamflet niezgoda na zezwierzęcenie obecnego świata, pełnego pogoni za władzą, pieniądzem, seksem czy kiczowatością. Dla teatru doskonałym materiałem jest zestawianie obok siebie nastroju wysokiego z niskim, patosu z trywialnością, a tak się dzieje we wszystkich jedenastu częściach tego poematu z 1936 roku. Całość utworu nie jest możliwa dla Alchemików do wystawienia, dlatego też skupiono się na wybranych fragmentach, które zawierają w sobie określoną muzyczność, ton błazenady, żartu i obrazy całkowicie fantastyczne, z pogranicza snu. Świat groteski, absurdu, wyrazistości przekazu, pełen inwektyw, potocyzmów, makaronizmów utrzymanej w konwencji nieustannej zabawy i tytułowego balu jest świetnym materiałem do pracy warsztatowej dla ekspertów od dźwięku (Strycharski) ruchu (Dajewski) i techniki aktorskiej (Chrząstowski).
Pierwszy pokaz – 20.06.2018
Projekt Alchemia teatralna dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury
|